17 July 2012

hampir hampir bersalin.

Posted by -izzAh- at 15:10
assalamualakum.

so, semalam pergi check up dekat klinik desa kampung kenanga. lepas seminggu bercuti kat temerloh, tiba masa untuk ulang balik rutin-rutin harian. hehe

berbalik pada cerita asal, pergi klinik tu dalam pukul 11 lebih. mak mertua yang tolong hantar. furqan kerja. sampai kat klinik, dah register semua, kena timbang. 56.4kg. ok la tu kot naiknya. nurse pun takde cakap pape.

dah sudah timbang, check darah pulak. mula mula blood pressure, 123/68. lepas tu hemoglobin.
10.4. rendah. adeh. dah kena jumpa doctor. tapi disebabkan ni klinik desa je, doctor takde. yang ada cuma nurse. so, nak jumpa doctor kena pergi klinik kesihatan rawang, klinik yang sama buat sugar test haritu.

lepas tu tunggu turn nak scan pulak. nurse suruh baring.

"26 minggu lebih?"

"aah."

"saya tengok macam dah tujuh bulan lebih je ni"

aku senyum je lah. tak tau nak react macam mana dah.

"ok, meh ikut saya,.. esok awak kena jumpa doctor.. tapi datang klinik ni dulu untuk amek buku"

"ok. ok. pagi esok saya datang klinik sana"

tiba tiba,

"baju baby dah beli?"

"belum. tengok pun belum. beli apatah lagi"

"lepas ni dah boleh la start beli baju baby"

terus terfikir,

tadi nurse kata dah macam tujuh bulan lebih.

baby boleh je keluar time tujuh bulan.

ni dah kena cari baju

DAH NAK BERSALIN KE AKU NI?

0 comments:

Post a Comment

 

Anak Ibu Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review