25 September 2012

kembalinya dia kepada Allah

Posted by -izzAh- at 18:27
assalamualaikum.

saya ada emak yang ada kakak yang ada suami.

pendek kata, abang ipar mak saya.

senang cerita, pak cik saya.

kitorang sepupu -sepupu semua panggil dia pakwe.

mungkin kedengaran aneh untuk sesetengah orang, tapi itulah hakikatnya. pakwe.

baik sangat orangnya.

tenang je.

anak anak dia, ada 10 orang.

sure banyak ragam.

bila bergaduh, dia hanya kata, "biarlah, penat nanti diorang berhenti lah tu"

tanggal 21 september 2012 dalam pukul 12.20 tengah malam, dia pergi tinggalkan kami semua.

pergi kepada Sang Pencipta.

sewaktu perginya dia, saya di dalam kereta, bersama suami, dan adik beradik saya.

sedih saya, saya diamkan. terkenang semua jasa arwah dengan saya. dengan adik beradik saya, dengan ahli keluarga saya.

kami adik beradik tiada ayah, maka pada dia kami bergantung harap.

sebut saja kemana, pasti dia yang memandu kereta.

kakak masuk asrama, pakwe bawa kereta.

saya masuk asrama, pakwe bawa kereta.

abang masuk asrama, pakwe bawa kereta.

adik masuk asrama, pakwe juga yang bawa kereta.

itu baru cerita asrama, daftar hari pertama.

belum cerita berjemput, berhantar, hari PIBG, hari kecemerlangan, ambil result PMR, SPM, semua pakwe bawa kereta.

dah besar, masuk matrikulasi, masuk universiti, masih pakwe bawa kereta.

banyaknya jasa dia, hanya Allah yang mampu membalasnya.

mungkin pada semua, dia hanya biasa-biasa

tapi pada saya, dia lebih dari sekadar tukang bawa kereta.

saya kesal tak sempat melawat pakwe kat hospital, tapi saya lega Allah permudahkan urusan perginya dia.

semoga Allah mencucuri rahmat ke atasnya.

semoga dia tenang di sana.


0 comments:

Post a Comment

 

Anak Ibu Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review